W poszukiwaniu krokusów

Zobacz magię krokusów w Gminie Kościelisko

Wybierz się na spacer by zobaczyć #hokuskrokus! Na mapie zaznaczyliśmy inne miejsca, w których także spotkasz krokusy. Są one mniej zatłoczone i równie urokliwe, co dolina Chochołowska.

Kliknij na krokus, by zobaczyć szczegóły lub wyznaczyć trasę.

gdzie szukać krokusów?

Propozycje spacerów

Ścieżka nad Reglami
Początek trasy prowadzi z Kir dnem Doliny Kościeliskiej przez trzy polany: Wyżnią Kirę Miętusią, Cudakową Polanę i Stare Kościeliska. Następnie przez Przysłop Miętusi przechodzimy do Doliny Małej Łąki na Wielką Polanę Małołącką. Zejście w dół Doliną Małej Łąki na Gronik. Stamtąd możemy Drogą pod Reglami wrócić do Kir. Szlak pieszy na terenie TPN, długość 10,8 km, czas przejścia 4-5 h.

Droga pod Reglami
Spacer Drogą pod Reglami, która prowadzi granicą Tatr i Podhala. Początek trasy u wylotu Doliny Małej Łąki. Trasa biegnie obok wejścia do Stanikowego Żlebu, Doliny Kościeliskiej do wylotu Doliny Lejowej i kończy się przy restauracji Ziębówka. Szlak pieszy i rowerowy częściowo na terenie TPN, długość 5,7 km, czas przejścia 3 h.

Spacer po Kościelisku
Wędrówka po Zachodniej części Kościeliska. Start przy kościele parafialnym na Szeligówce. Przy remizie OSP skręcamy w prawo na Rysulówkę. Po 700 metrach skręcamy w lewo i ul. Królewską docieramy do stadionu biathlonowego. Przed stadionem skręcamy w prawo w ul. Groń i idziemy do końca. Dalej polną drogą schodzimy w kierunku Roztok. Tam skręcamy w prawo i przez Rysulówkę wracamy do kościoła. Trasa piesza lub rowerowa, długość 6 km, czas przejścia 3 h.

Witów-Ski
Krótka trasa w paśmie Magury Witowskiej. Zaczynamy przy restauracji Witowianka obok dolnej stacji wyciągów Witów-Ski. Idziemy do góry polną drogą po lewej stronie stoku narciarskiego. Po 200 metrach stok stopniowo się wypłaszcza. Odbijamy w lewo i dochodzimy do polnej drogi prowadzącej w dół na południową stronę stoku. Schodzimy nią do zabudowań i skręcamy w lewo, aby wrócić do głównej drogi w Witowie. Trasa piesza, długość 2,6 km, czas przejścia 1 h.

Pod Ostryszem
Wycieczka wzgórzami Pogórza Gubałowskiego. Start przy kościele w Dzianiszu. 350 metrów powyżej kościoła do głównej drogi odchodzi boczna droga (asfalt), która wyprowadza na grzbiet zaraz obok zalesionego wierzchołka Ostrysza. Tam skręcamy w prawo w polną drogę, którą prowadzi czerwony szlak turystyczny. Grzbietem wędrujemy ok. 1,5 km i przed pierwszymi drzewami skręcamy w prawo w dróżkę, którą wracamy do Dzianisza. Możemy też kontynuować spacer grzbietem i zejść do górnej części wsi. Trasa piesza lub rowerowa, długość 3,6 km, czas przejścia 1,5 h.

Uwaga!
Wędrując wiosną po leśnych i polnych ścieżkach, trzeba być przygotowanym na błoto.